Εξώφυλλο

Θηλάζω. Τι μπορώ να φάω;

Αν ψάχνετε για λίστα με τροφές που η θηλάζουσα δεν «κάνει» να τρώει, θα σας απογοητεύσω. Ευτυχώς, για τη μητέρα που θηλάζει, και δυστυχώς, για όλους όσους θέλουν να επιβάλουν λίστες για να μας κάνουν να πιστεύουμε πως ο θηλασμός είναι στέρηση, αυτή η λίστα δεν υπάρχει.

Συστήνεται να τρώτε ο,τιδήποτε θέλετε, όποτε θέλετε, όσο θέλετε, εκτός αν παρατηρείται πως κάποια συγκεκριμένη τροφή επηρεάζει σαφώς και επανειλλημένως το μωρό σας. Σε αυτή τη περίπτωση φρόνιμο θα ήταν να συζητήσετε την παρατήρηση σας με την παιδίατρο σας.

Δεν χρειάζονται υπερβολές – η ισορροπημένη και θρεπτική διατροφή είναι ο καλύτερος σύμμαχος για την υγεία της μητέρας και του βρέφους

Πιο συγκεκριμένα:

      1) Ποικιλία τροφών – δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά προϊόντα
     
      2)Ισορροπημένη διατροφή και φυσική άσκηση.

Είναι απαραίτητη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο (γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, πράσινα λαχανικά, ψάρι σε κονσέρβα) και σίδηρο (κρέας με χαμηλά λιπαρά, ψάρι, πουλερικά, φυλλώδη λαχανικά, όσπρια και δημητριακά). Αποφεύγουμε τα μεγάλα ψάρια γιατί περιέχουν βαρέα μέταλλα, όπως καλό είναι να αποφεύγουν την κατανάλωση τους και τα μικρά παιδιά.

Η προπόνηση για πρωταθλητισμό, λόγω της μεγάλης παραγωγής γαλακτικού οξέος, ενδεχομένως να επηρεάσει τη γεύση του μητρικού γάλακτος.

3) Δίαιτα με άφθονα δημητριακά, λαχανικά και φρούτα – από αυτές τις τροφές πρέπει να προέρχεται η πλειοψηφία των θερμίδων.

4) Δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Προτείνονται μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο, αντί για βούτυρο. Επίσης συστήνεται περιορισμένη κατανάλωση κρόκων και σπλαχνικού κρέατος.

5) Μέτρια κατανάλωση ζάχαρης και αλατιού.

6) Μπορείτε να καταναλώσετε τροφές με σκόρδο, πικάντικα καρυκεύματα ή όξινες τροφές. Φαίνεται, σε μια μελετη, πως  ακόμα και τα βρέφη προτιμούν το γάλα της μαμάς που έχει φάει σκόρδο!

6) Περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ. Δεν συστήνεται κατά την γαλουχία αλλά όταν καταναλώνεται, πρέπει να γίνεται με μέτρο, κατά την διάρκεια του γεύματος και σε χρόνο που δεν θα επηρεάσει τον θηλασμό- συνήθως αμέσως μετά το θηλασμό.

7) Καφεΐνη. Εκτός του καφέ, η καφεΐνη περιέχεται σε αναψυκτικά, τσάι, ενεργειακά ποτά καθώς και σε φαγητά που περιέχουν καφέ ή σοκολάτα.

Ο καλύτερος δείκτης πάντα είναι το μωρό: αν παρατηρείται πως το μωρό σας γίνεται πιο νευρικό μετά την κατανάλωση καφεΐνης, σκεφτείτε να την περιορίσετε. Όσο μεγαλώνει και βαραίνει το μωράκι σας, τόσο λιγότερο θα επηρεάζεται. Οι μελέτες πάντως λένε πως η κατανάλωση καφεΐνης θα πρέπει να περιορίζεται κάτω από 150 mg καφεινης, και για τις  περισσότερες μελέτες, κατω από 300 mg. Αυτή η περιεκτικότητα καφεινης (150mg) βρίσκεται σε 2 κούπες καφέ, σε 3-4 φλυτζάνια τσαγιού και σε 3 κουτάκια αναψυκτικού με καφεινη

7) Ένα μεγάλο ΟΧΙ στις στερητικες δίαιτες χωρίς λόγο. Συχνά παρατηρείται η θηλάζουσα μητέρα να αποκλείει  μεγάλες διατροφικές ομάδες (πχ γαλακτοκομικά, λαχανικά, όσπρια ) χωρίς τη συμβουλή ειδικού και χωρίς να συντρέχει ΚΑΝΕΝΑΣ λόγος για την υγεία του βρέφους. Οι κολικοι του βρέφους δεν είναι λόγος να μην τρώμε γαλακτοκομικά, αντίθετα αν το βρέφος εμφανίζει συχνά μεγάλες βλεννοαιματηρές κενώσεις αξίζει να δοκιμάσουμε την διακοπή των γαλακτοκομικών για 2 εβδομάδες , πάντα με τις οδηγίες και την εποπτεία της παιδιάτρου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *